BIG BUD Tractor 🚜 Restoration – Part 4

BIG BUD Tractor 🚜 Restoration – Part 4


welcome back guys this is part four of
the big blood restoration series we’re making good progress there’s still a ton
to do so sit back enjoy the ride find out what leg arms is up to he’s
been working his cow why don’t we doing basically we have a mess
I’m organizing doesn’t look like it but trust me it’s organizing I’m cutting out
a whole bunch of wiring that’s been put in here throughout the years we don’t
need anymore or three soldering or fixing connectors or hanging it all up
so you don’t really see it it’s tucked underneath there as long as it works I’m
happy well I’ve been walking around for the
past five minutes trying to find every excuse I can’t not do this hood but it’s
time so I’m gonna take all the decals off and start sanding this baby down and
it’s gonna be fun does this look faded to you guys by any
chance look at that that’s the original color I took a bracket off that was
original and that’s what it is now Wow yep
nothing’s lightning Shaw I took a while that’s fun or what I’m glad that’s over
now just needs washed couple holes patch it’ll be good to go we got new hydraulic
filters flag arms are still working hard on the hydraulics underneath here he’s
getting close we’re wrapping it up and I got the new screen we’re gonna put it on
but it’s two and a half inch diameter and the original threads in there are 2
and 3/4 so we gotta get an adapter to reduce that down so when that happens I
can put screen in there okay filter is on good go so something
we do with all of our hydraulic tanks after we’re done cleaning it and putting
oil in and changing screen always put a magnet in the area that the flow happens
to return catch any filings that might be coming around because contaminants
destroy hydraulic pumps hydraulic pumps can run between two and five thousand
dollars it’s a system that you don’t want to destroy so I’m gonna mount this
little guy when I say little guy is a 200-pound neodymium magnet it’s got
quite a bit of force to it you can see so I use these for my cameras they’re
crazy I’m gonna put this in there that’s gonna protect that pump police keep
stuffing on the screen it’s a good failsafe okay magnets installed I’m gonna vacuum
out that tank again wipe it down one more time put the screen in and then I
can fill it up with some oil okay it’s time for oil alright guys I got 40 gallons in there
so far she still needs more so I’m getting this tank once closer to 60
gallons but we’re gonna keep putting buckets in I’ll get it pretty full got
to leave some room in there because there’s always time when it gets warm
and expands and you fold up your implement and oils got to go somewhere
and it’s gotta go back to the tank so you got to keep room I don’t know what
he’s doing No that’s how you guys put hands on
hydraulic hoses it’s got to have a crimper like that all right there we are
I think this is the last bucket this makes sixty gallons so we’ll go a
sixty there’s still a little bit of room in here you could probably put 65
gallons in this tank maybe even 70 if you wanted to I decided one more that’s
65 gallons about 450 dollars worth of oil 70 70 gallons that’s what we put in
it I think it could take another 10 actually but uh that’s full enough the
one thing we’ve been trying to do if these tractors is put hydraulic
temperature gauge for the oil because our demand for oil is a lot more which
generates a lot more heat and heat is bad
so the tractors then originally have hydraulic oil temperature gauges so leg
arms has been working on an adapter here we’re putting the mechanical gauge
that’s why we chopped a hole in the lid there no idea is he’s making here out of
a old spent pipe bottom line is it’ll be able to take it out without taking a
whole lid off yeah we’ll see I am sure it’ll work we’re to a point where we need to wash
this thing again it’s got oil on it so we’re gonna wheel it out there and then
we can bring it back inside Jack it up take the wheels off finish sanding and
prep in the inside of the wheel wells as well as the side of this tech needs done
the cab and then next week paint come on there goes there that ought to work now to wash it all right there we go I think I got it
as good as I can get it we still got some more sand than I do but I go to
some of the oil painters like oil we’re still gonna wipe it down by hand whoa it’s empty in here well we’ll bring
it back in once it dries off we’re getting this much closer this much
closer so thanks for watching guys god bless it makes you subscribe like the
video and stay tuned for episode 5 coming your way you

100 thoughts on “BIG BUD Tractor 🚜 Restoration – Part 4

  • You should put a flat black or Rhino Liner back on top of hood, would keep the sun from reflecting back onto you…..just an idea

  • Love the video, but Legarms needs to get welding gear on him! As being a welder myself I know how welder burn feels and it isn't fun!

  • Hello welker family. Might pay to double check that your happy with the Hyd oil level. It does look over full to me. Normally 3/4 or slightly above is plenty. Love seeing how farming is done on the other side of world. We in Western Australia are also getting ready for planting

  • i liked the video too. but my gosh, why aren't uns buying ur oil in bulk, like say a 55 gallon barrel. seems it would be a fair amount cheaper in bulk? unless uns was low on 5 gallon buckets:-)

  • HEADLINE: "Farmer Is Better Videographer Than All
    Hollywood Movie Producers." Awesome job guys, excellent content and mechanical skills that are mind blowing.

  • You guys are truly blessed wish I could work on a farm seems like no wants to hire anyone anymore lol love the vids guys God bless

  • Awesome vid guys. Just wondering do you get problems with animals eating crops and stuff like that on the farm. P.s love the Mountain Dew top leg arms. Always have some good t shirts.

  • Camera view inside hydraulic tank getting filled looked like the scene from Waterworld where old dude is down inside oil tanker keeping track of crude oil, lol.

  • Best greetings from germany! It's alway a plasure to watch your videos – keep going!πŸ‘πŸ’ͺπŸ’ͺ

  • Why all small oil buckets = rubbish , Why not 44 Gal drums use pallet fork with a rotary hand pump or electric pump ?

  • I'm loving these rebuild vids!! Thanks again guys for taking the time and effort to film the process, keep em coming!πŸ‘

  • I'm a big fan of the Big Buds, and have enjoyed your channel very much. My question is simple, with all the new tractors out there today, does anything compare to the Big Buds of the '80's?

  • at 5;27 I see that your putting in the cheaper hyd oil,,I also do use it in my older tractors that just get used for light duty,,,you ovesley must have confidence in it,,,of maybe it's not lubercating your main transmission?? and maybe it's safe for all applications?? I just always question it.>

  • Wait a minute… I just go t all caught up on Welker vids and Leg Arms actually seems to be enjoying being on camera now. LOL. good work guys. keep it up. Git r done.

  • Not sure if you have done so yet, but MN Millennial Farmer did a farm history video, you should too! That would be very interesting, and I would like to learn more about this incredible farm! Also, quick question, how far are you from any nearby town? Looks like nothing for miles. Good luck this year, happy farming!

  • Nick I watch your videos on my tv and like watching an actual tv show with all your editing skill I love it. And your intro is the best intro I have seen on YouTube for anything keep the great work up.

  • Bro, magnets in oil tanks are great ideas, but would you believe the neodymium variety is your worst choice? It will work like normal until the fluid gets up to full temperature, then it will shed almost everything at once because neodymium magnets lose most of their magnetic ability suddenly at temperatures lower than normal magnets and definitely below normal oil and hydraulic fluid temperatures. The flat cheap frige magnet is probably best, it has plenty of surface area and you don’t need lots of pull to hold on to the tiny stuff your trying to grab with it, manufacturers use them still to this day because their magnet strength has such little fluctuation over a large temperature range. I’m sure you seen em in tranny pans before. Just food for thought.

  • Thanks again for taking your time to show us the process‼️ Thinking about all the equipment you pull with that tractor it's easy for a person who knows a little about hydraulics to understand why it takes seventy gallons of oil‼️ Others I'm sure just looked at it like a big tank you had to fillπŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„β€ΌοΈ

  • Dude you guys could make a business doing these fixes making hydraulic hoses alone is pretty lucrative. Way to go God bless

  • Agreed with comments. your editing skills are amazing. btw dont forget the final clip is the happy dance. an unwritten law in all locations. its expected. when things are successful, we get a happy dance

  • idk why i like big buds. but the first tractor video i saw was of one starting. ive no use for them as i am, but still like them

  • ive serviced large farm equipment before. they way yall are doing it. i wished id have thought of lol. but ty again for the video. looking forward to more my friend.

  • How does legarms know all that stuff and how can he do all that different kind of stuff is it machining courses that he took or did he gain the knowledge overtime

  • Do the buds have decent sized Hyd Coolers?
    Does the twin disc tranny run off the same hyd fluid or is it a self contained system?
    Nice Chrome tip off the muffler will look bad ass that and window tint like the older bud has

  • Leg arms welding without b*tch mittens lol. I do suggest tillman 750 or 850, they're like wearing a bag full of puppy ears!

  • You guys are blessed to be brought up in a place to learn how to farm.. and Riding around in tractors all day

  • VERY cool vid Looks like yall could use a sand blaster or dustless blaster for stripping rust and paint! My lord thats a lot of surface area to sand and strip! Nice work! I lol when you call your friend Leg Arms! God Bless!

  • Thank you for your videos! I really like how you guys have the shop laid out. Looking forward to seeing the finished product.

  • Big fan!! Is there anyway the international 9370 could maybe find it's way to farming simulator on your map?

  • Maybe you've done this already in a previous video I have not watched but would love to see an interview with your Dad discussing the history of the farmstead and the raising of you 2 young men. God bless America and people like you!

  • Advice for LegArms. Throw a welding glove on your left hand.
    I once got some welding slag on my wedding ring and it turned my ring to molten lava and burned pretty bad. Then my finger swelled up so I couldn't get the ring off so Had to deal with it while it healed. Wasn't good.

  • remember the old versatile you bought to take the engine out of to put in the second big bud what happend to it?!?!. btw great videos god bless+stay safe

  • Did you really wash it and then he blew all that dirt on it Haha. Cool video gonna go back and watch 1-3 now. What color is it gonna be?

  • So as a dairyman from NWWA I get you can NEVER have enough 5g pails. But…I notice you guys using a lot of hydraulic oil from buckets. Why not bulk out of curiosity? Even we use that with out restoring 100g capacity tractors! God bless….love the vs at end of some clips btw!

  • haha and I thought 38 gallons in my 9180 was alot of oil. Even with dual fans that's so much oil in the Bud it should stay cool. Great job on restoration not cutting any corners

  • You filled the hydraulic tank almost to the top. First time you hook to a open implement and close it up where's all the oil going? Am I missing something, I hate to see hydraulic oil all over the new paint. Looks awesome.

  • YOU KEEP CALLING YOUR BROTHER LEG ARMS ON A BAD DAY HE MIGHT HANGΒ A HAYMAKER ONΒ YOU, SO BE CAREFULL .

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *